>

dra åt skogen!

I en stor artikel i UNT idag tar man upp fenomenet att vi människor vistas allt mindre i skog och natur. Biologiskt är vi ju fortfarande skogsmänniskor och trots att vårt land består av 60% skog så vistas vi allt mindre i skogen!

Tur att detta inte gäller mej, tänker jag. Jag springer ju runt i skogen hela tiden! När jag kommer lite längre i artikeln läser jag: "i stället förenklar vi naturen genom att ta in den i hemmen och pynta med"... What, det är ju mej dom skriver om! Jag är alltså ingen riktig skogsmänniska!

Enligt statistiken har skogsbesöken minskat med en tredjedel på 20 år. Vi måste bättra oss och vistas mera i skog och mark på ett mera spontant och naturligt sätt. Vildmarksäventyr och överlevnadskurser i all ära, men det är nog mera "bara vara i skogen" vi ska bejaka.

Ta med ungarna ut i skogen. Knuffa omkull dom i mossan! Krama en tall. Pussa en talgoxe. Peta på älgbajsar! Ät Stensöta tills ni spyr. ( sen kan ni nog med ett godare samvete ta in lite av naturen också i form av granris och mossa..)





Postad i: Allmänt Kommentarer (4)

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Hahaha! Blir på gott humör när jag läser dina inlägg!

2009-12-22 @ 15:16:12
Postat av: Maja

grilla korv på Petters Klack i jul då? jag är på!

2009-12-22 @ 17:18:32
URL: http://maje.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tror att du blir en rumpnisse i ditt nästa liv.

2009-12-23 @ 12:22:33
Postat av: Ankan

Jag är ganska övertygad om att jag redan i detta liv är en rumpnisse...åtminstone ser jag ut som en...hehehe =)

2009-12-23 @ 16:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: