>

bullskivor

Det åt man när jag var liten. Det var väldigt sällan som det bakades kanelbullar hemma. Mamma hade ett långt, smalt brödfat i teak som rymde en hel uppskuren bullängd. Jag kommer ihåg hur brorsorna och jag snabbt gjorde en uträkning hur många skivor det skulle bli på var och en. Sen var fatet soprent på en svinblink...Doppade i hemgjord hallonsaft. Vilken nostalgi! Undrar om ungarna idag någonsin ätit vanliga vetebullskivor!? 



Idag ska jag fira bullskivans dag härhemma! 
Postad i: Allmänt Kommentarer (5)

Kommentarer
Postat av: I

Undra om dom är tvilyppna?

Skämt åsido, dom ser läckra ut.

2010-01-18 @ 16:28:28
Postat av: Mattias

mmmmmm...

2010-01-18 @ 16:29:12
Postat av: ulla-bella

Jag minns inte att jag fick smaka...

2010-01-18 @ 18:11:27
Postat av: Ankan

Smaka...det kanske var du som åt dom flesta... ;)

Hehehehe!

2010-01-18 @ 19:15:30
Postat av: Vickan

Mums! Tänker på min mormor, men vi drack hallonsoda eller jordgubbssaft... =) Kul att se att du provjobbat igen. Ta det lugnt bara. Är det sant att det börjar bli ljusare hemma? Då känns det inte lika trist att återvända. KRAM!

2010-01-20 @ 05:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: