>

humlesommar

Humlen har växt sig enorm denna sommar. Konstigt med tanke på torkan. Troligen har dom långa rötter som kan leta sig fram till fukt och näring, eller så har dom inte så stora krav.
 




Humlen som jag har på ett annat ställe utvecklar inga kottar. Vad är skillnaden, är det en hon/hanplanta? Eller är det olika på sorter? Jag kanske kan få ett svar här på bloggen...



Mannen gjorde god pizza ikväll med salami, rödlök och färska champinjoner. Men en geting drunknade i vinet, så det fick jag hälla ut...var rädd att gadden låg kvar och simmade...

Trevlig Helg!




Postad i: Allmänt Kommentarer (5)

Kommentarer
Postat av: Milla

Mm, så smaskigt ;)

Hälla ut vin, onödigt!!!!! Fniss fniss.

Den kanske inte vill ha kottar....det är en kottfri buske... ;)

2010-07-31 @ 19:28:55
Postat av: Ankan

Mycket onödigt, eller hur!

Du ska ha för kottfri buske, du Milla! hahahaha =)

2010-07-31 @ 19:40:18
Postat av: Martin

Humle och getingar. Du "vaskade" vinet, menar du väl? Som bratsen.

2010-07-31 @ 21:32:10
URL: http://dock.blogg.se/
Postat av: Ankan

Ja precis! Jag "vaskade" det... =) hihi

2010-07-31 @ 21:52:39
Postat av: Viktoria

Kan man få ett humleskott...?

2010-08-02 @ 22:03:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: