>

grannfejden

I en gammal holk i det jättegamla äppelträdet flyttar det varje vår in ett Flugsnapparpar. Dom har kommit att bli lite av mina vänner. Jag blir så glad när dom kommer på våren och börjar rumstera runt i holken. Denna vår började inte så bra...I "lägenheten" bredvid håller nämnligen herr och fru Nötväcka på att sätta bo. Det är ett herrans liv! Dom skäller och bråkar på varann så det hörs ända in i huset. Nötväckorna är ena riktiga tyranner. Det värsta som kan hända har kanske redan hänt...att mina gulliga flugsnappare har tvingats flytta...

Frågan är: Om man skulle sätta en bit silvertejp lite fint över ingången till nötväckans "hus", kan det hända att man blir rullad i tjära och fjäder av djurrättsaktivisterna då!?


Den argsinta Nötväckan...en bit silvertejp över hålet bara.. ;)


Min fina Flugsnappare!


Dom kanske har flyttat redan...mina fina vänner!
Postad i: Allmänt Kommentarer (2)

Kommentarer
Postat av: Maja

haha gört!

2010-05-06 @ 23:30:58
URL: http://maje.blogg.se/
Postat av: Mattias

Ring Aschberg!

2010-05-07 @ 14:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: